Εργασία 4: Flickr

Το flickr είναι μια ιστοσελίδα η οποία αποσκοπεί στην ανταλλαγή εποπτικού υλικού από τους χρήστες. Είναι πολύ  διαδεδομένη ιστοσελίδα για δαμοιρασμό φωτογραφιών και βίντεο και η αυξανόμενη χρήση της, την έχει καταδείξει ως την πιο αναγνωρισμένη βάση συγκέντρωσης τέτοιου είδους υλικού, από χρήστες σε ολόκληρο τον κόσμο. Στην ιστοσελίδα αυτή τόσο οι φωτογραφίες, όσο και τα βίντεο, έχουν καλλιτεχνικό χαρακτήρα και φαίνονται να είναι αποτέλεσμα προσεγμένης και επαγγελματικής εργασίας. Αυτό αποδίδεται από την υψηλή ποιότητα και ευκρίνεια του εποπτικού υλικού, καθώς και από τη θεματική του που δεν ασχολείται ιδιαίτερα στην απόδοση των προσώπων, αλλά των τοπίων και καταστάσεων της καθημερινής ζωής.

Η εγγραφή στο flickr είναι είτε δωρεάν, είτε με χρέωση, ανάλογα με τις δυνατότητες που επιθυμεί ο χρήστης να έχει. Γενικά με τη χρήση της ιστοσελίδας, παρέχονται στα άτομα δυνατότητες ανάρτησης φωτογραφικού και άλλου υλικού καθώς και οργάνωση του σε άλμπουμ για παρουσίαση του ανά κατηγορίες. Η χρήστες μπορούν να καταθέσουν τα σχόλια τους τόσο για το δικό τους έργο, όσο και για το έργο άλλων χρηστών, επομένως είναι εφικτή η επικοινωνία και αλληλεπίδρασή τους. Η πιο ισχυρή δυνατότητα που προσφέρει όμως το flickr, είναι η προσθήκη των ετικέτων επισήμανσης (tags), που αποδίδουν τη σχέση των φωτογραφιών με το χρήστη και την προέλευσή τους (αφού μπορεί να σημειωθεί η τοποθεσία από την οποία έχουν παρθεί).

Αυτή είναι και μια βασική διαφορά του από το facebook, που λειτουργεί ως ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Στο facebook μπορούν να αναρτηθούν φωτογραφίες, εντούτοις όμως δεν μπορεί να επισημανθεί η προέλευσή τους μέσω ετικετών, αφού δυνατότητες για επισήμανση υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο για τα πρόσωπα τα οποία απεικονίζονται στις φωτογραφίες. Επιπρόσθετα, οι φωτογραφίες στο facebook εμπεριέχουν κυρίως πρόσωπα και όχι τοπία και καταστάσεις παρμένες από την καθημερινότητα. Συνεπώς, οι φωτογραφίες δεν έχουν καλλιτεχνικό χαρακτήρα, σε αντίθεση με το flickr. Ένα άλλο βασικό ζήτημα που τίθεται με το facebook, είναι η διασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων των χρηστών, αφού από τη στιγμή που αφορούν πρόσωπα και γεγονότα από την προσωπική τους ζωή, το υλικό αυτό δεν μπορεί να διατίθεται για αξιοποίησή του από το κοινό και πρέπει να προστατεύεται. Στο flickr τέτοιο θέμα δεν απασχολεί τους χρήστες ως επί το πλείστο, αφού η ιστοσελίδα επιτρέπει την αξιοποίηση και κοινοποίηση των φωτογραφιών, που δεν ανήκουν στον δημιουργό τους, εάν φυσικά αυτός δώσει την έγκριση του (creative commons, οπου δεν τίθενται περιορισμοί από τον δημιουργό) .

To flickr μπορεί να αξιοποιηθεί στην μαθησιακή διαδικασία, για την εξοικείωση των παιδιών με την λήψη και επεξεργασία φωτογραφιών π.χ. στα πλαίσια μιας ενότητας ή ενός project, μέσω της διαθεματικής προσέγγισης. Γενικά η ιστοσελίδα ενθαρρύνει την συνεργασία και αλληλεπίδραση υπό έναν κοινό σκοπό και τα παιδιά θα είχαν την ευκαιρία για διερεύνηση, για συλλογή υλικού, για αξιολόγησή του κ.λπ. Φυσικά το ζήτημα που υπάρχει συνήθως με την αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, είναι εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις για ασφαλή εργασία και μάθηση. Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό ο εκπαιδευτικός να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για τον σκοπό αυτό. Ακόμη και τότε η ασφάλεια των παιδιών δεν θα είναι απόλυτα εξασφαλισμένη, αλλά τουλάχιστον θα περιορίζεται ο κίνδυνος στον μέγιστο δυνατό βαθμό.

Advertisements

One thought on “Εργασία 4: Flickr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s